sila klik untuk kehidupan lebih bahagia

Ahad, 8 Ogos 2010

Cicak Tokek yang berharga




Cicak merupakan haiwan yang sgt menggelikan oleh kite semua. Pakcik sendiri pada masa kanak2 suke bermain lastik cicak.
Tapi bagaimana jika cicak itu berharga jutaan ringgit?
Sejenis cicak yang dikenali sebagai tokek, dianggarkan bernilai RM1 juta untuk setiap kg.
Cicak ini didakwa mujarab utk menyembuhkan HIV namun belum ada kajian terperinci mengenainya.
Kerja mencari tokek ini agak kurang diketahui oleh penduduk di semenanjung namun agak popular di kepulauan Borneo.
Jadi pakcik rasa, sebelum kita melastik cicak, kita tgk dulu ianya cicak biasa atau tokek. RM RM RM!!

7 ulasan:

  1. mana nak cari cicak ni?
    dalam hutan ke,
    kat umah ke?
    dia selalu ade kat mane..?

    BalasPadam
  2. salam..
    ya betul..betul..betul..
    pelajar2 ni buat side income lagi..Sabah mari ke blog ya..

    BalasPadam
  3. sesape ada nk jual anak tokek murah2 leh pakcik rembat. bela sampai jdk 1 kg. hahaha pakcik kayo!

    BalasPadam
  4. huhu..adik aku pernah nak jual, tapi x kesampaian..coz utk jual tokek@anggak ni kena mencapai berat minimum 200g...nampak je besar tokek tu, tapi berat x sampai pun 100g...so, x leh jual dan mati dlm perjalanan balik..huhuhu..

    satu lagi, binantang ni pandai juga stress...kalau asyik timbang je berat dia pandai kurang...huhuuh...

    BalasPadam