sila klik untuk kehidupan lebih bahagia

Selasa, 21 September 2010

Profil Erni Dekritawati



Setelah pemergian ibunya, kini anak sulung kepada Datuk Sosilawati, Erni Dekritawati berazam meneruskan empayar perniagaan Allahyarham ibunya. Erni kini mengambil alih tugas ibunya dengan menjawat jawatan sebagai Pengarah Nouvelle Beauty Centre Sdn Bhd yang baru.


Memang ramai yang memperkecilkan kebolehan anak sulung Allahyarham Datuk Sosilawati ini namun tidak ramai yang sedar bahawa Erni sejak awal lagi telah didedahkan dan perturunkan ilmu selok belok perniagaan oleh ibunya.



Profil Erni Dekritawati

NAMA: Erni Dekritawati Yuliana Buhari
JAWATAN KINI: Pengarah Nouvelle Beauty Centre Sdn Bhd
PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Perniagaan Antarabangsa Universiti Nottingham, United Kingdom
UMUR: 25 tahun
ASAL: Kuala Lumpur
ADIK BERADIK: Sulung daripada enam beradik

INFO LAIN TENTANG ERNI DEKRITAWATI

-Erni Dekritawati atau lebih senang dikenali sebagai Rita mendapat didikan perniagaan sejak di bangku sekolah lagi apabila ibunya sering membawa Rita ke pejabat.

-“Saya diajar membuka bil, cara menarik pelanggan dan melayani pelanggan yang datang membeli produk. Setiap kali cuti sekolah, saya tidak berpeluang pergi bercuti seperti rakan lain, sebaliknya wajib datang ke pejabat seperti orang bekerja iaitu pergi pagi balik petang."

-Mendapat pendidikan peringkat Ijazah Sarjana Muda Seni (Tekstil) Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam dan melanjutkan pengajian ke peringkat Sarjana Perniagaan Antarabangsa di Universiti Nottingham Trent, United Kingdom.

-Menurut Rita, dia pernah meminta kebenaran ibunya untuk mencari pengalaman kerja di United Kingdom selepas tamat pengajian kerana penuntut asing mempunyai dua tahun visa untuk kerja. Bagaimanapun tidak diizinkan ibu.

4 ulasan: